Πως ξεπέρασα την ακμή

Καλησπέρα beauties!

Ήθελα πολύ καιρό να γράψω για κάποιο θέμα ακμής μιας και ξέρω πως είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή πολλών ανθρώπων. Πολλοί και πολλές από εμάς ταλαιπωρηθήκαμε κυρίως στην εφηβεία μας από σπυράκια που δεν έλεγαν να πάψουν να βγαίνουν. Γνωρίζω, ότι πάρα πολλές κοπέλες δοκιμάζουν τα πάντα για να ξεπεράσουν την ακμή και δεν έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Σε αυτό το post λοιπόν θα σας πω το δικό μου "ιστορικό" ακμής και πως κατάφερα σήμερα να μην έχω σπυράκια.



Ας δούμε αρχικά τα βασικά αίτια της ακμής και γιατί κάποιοι εμφανίζουν ακμή ενώ κάποιοι άλλοι όχι.
Πρώτα απ'όλα, βασικός παράγοντας είναι η κληρονομικότητα. Στην οικογένεια μου και οι δύο γονείς μου πέρασαν ακμή αλλά και η αδερφή μου. Σαφώς, δεν ήταν ο ίδιος τύπος ακμής και δεν είχε ίδια χρονική διάρκεια.
Δεύτερος παράγοντας είναι η σμηγματόρροια. Δηλαδή είναι το πόσο σμήγμα παράγει η επιδερμίδα μας και άρα πόσο λιπαρό δέρμα έχουμε.
Τρίτος παράγοντας και αίτιο είναι οι ορμόνες. Ειδικά στη περίοδο της εφηβείας, συντελούνται στο σώμα μας πολλές αλλαγές, έτσι οι ορμόνες φουντώνουν. Αυτές διεγείρουν τους σμηγματογόνους αδένες με αποτέλεσμα να έχουμε έντονη λιπαρότητα η οποία οδηγεί στη παραγωγή σμήγματος και με τη σειρά του αυτό, στην ακμή.
Ακόμα, ο παράγοντας ψυχολογία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα, το άγχος εντείνει την παραγωγή της κορτιζόλης, μιας ορμόνης που δίνει εντολή στον οργανισμό να παράξει περισσότερη λιπαρότητα. 
Αλλά και η διατροφή, μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση σπυριών. Λέγεται πως η σοκολάτα, "χειροτερεύει" την ακμή, κάτι που δεν πιστεύω προσωπικά. Γενικά όμως, οι λιπαρές τροφές εντείνουν το πρόβλημα.


Αντιμετώπιση της ακμής

Αρχικά, θέλω να τονίσω πως ο κάθε τύπος ακμής είναι ξεχωριστός, η κάθε μία μας είναι ξεχωριστή, γι'αυτό το πρόβλημα που αντιμετωπίζει πρέπει να λαμβάνει φροντίδα από ένα δερματολόγο που έχει ειδικές γνώσεις. Όμως, εδώ σας μιλάω για την προσωπική εμπειρία μου και αυτή είναι η δική μου γνώμη.

-Κρέμες, αλοιφές, gel

Μπορεί να περιέχουν αντιβίωση μπορεί όμως να είναι και από αυτές του εμπορίου που προλαμβάνουν την εμφάνιση σπυριών ή από αυτές που "καταστέλλουν" την ερυθρότητα τους.
Προτείνω κάθε άνθρωπος που "πάσχει" από ακμή να αρχίζει με πολύ "ελαφριά" και ήπια προϊόντα και να δει πως πηγαίνει. Ίσως η ακμή να είναι προσωρινή και να μπορεί να αντιμετωπιστεί με αυτό το τρόπο. Για το δικό μου πρόβλημα, αυτή η μέθοδο αντιμετώπισης δεν έκανε και πολλά. Αξίζει εδώ να πω πως είχα ακμή για 6 χρόνια, με τα πάνω και τα κάτω της, δηλαδή πότε πιο έντονη και πότε λιγότερο.

-Αντιβιοτικά χάπια




Είναι η τελευταία λύση για το θέμα της ακμής και θα το συνιστούσα σε περιπτώσεις που δεν δούλεψαν οι διάφορες κρέμες-gel. Υπάρχουν πολλές μάρκες που συνταγογραφούνται από τους δερματολόγους και ουσιαστικά καταπολεμούν την ακμή εσωτερικά, στη φλεγμονή που βρίσκεται κάτω από την επιδερμίδα. Προσωπικά, αφού μετά από 6 ολόκληρα χρόνια είδα πως δεν "φτιάχνει" η επιδερμίδα μου, επισκέφθηκα τον γιατρό μου και του ζήτησα να μου πει για αυτά τα χαπάκια που είχα ακούσει. Εκείνος, μου έγραψε τα Roaccutan. Πρόκειται για χάπια που περιέχουν ισοτρετινοΐνη και βιταμίνη Α. Όποιος-α ακολουθεί αυτή τη θεραπεία είναι απαραίτητο να παρακολουθείται από εξειδικευμένο γιατρό καθώς και να κάνει αναλύσεις αίματος σε τακτά χρονικά διαστήματα. Και αυτό γιατί, μπορεί το χάπι αυτό να σε πειράξει στο συκώτι. Γενικά, πρέπει να είστε επιφυλακτικοί και πολύ πολύ προσεκτικοί. Είναι ένα πολύ δυνατό φάρμακο που έχει αρκετές παρενέργειες. Έτσι, πολλοί άνθρωποι φοβούνται να κάνουν μια τέτοια θεραπεία. Πιστεύω όμως ότι από τη στιγμή που σε παρακολουθεί κάποιος δερματολόγος και υπό τις οδηγίες του κάνεις τη θεραπεία, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Έκανα λοιπόν και εγώ, κάθε μήνα εξετάσεις αίματος για να βλέπουμε αν όλα πάνε καλά και δεν αντιμετώπισα τίποτα ανησυχητικό. Η θεραπεία είναι συνήθως 6 μήνες και δεν επιτρέπεται το καλοκαίρι καθώς απαγορεύεται η έκθεση στον ήλιο. Άρχισα τον Δεκέμβριο του 2010 και σταμάτησα να χορηγούμαι το φάρμακο τον Μάιο. Συνεπώς, έκανα θεραπεία 5 μηνών γιατί ο δερματολόγος μου είπε πως δεν πρέπει το καλοκαίρι να συνεχίσω αλλά και η ακμή μου είχε ήδη υποχωρήσει. 
Επίσης, δεν επιτρέπεται να μείνεις έγκυος όχι μόνο για όσο παίρνεις τα φάρμακα αλλά και μετά από κάποιους μήνες γιατί υπάρχει κίνδυνος τερατογένεσης.  Μπορείτε να δείτε εδώ όλες τις παρενέργειες του Roaccutane αλλά και τις προφυλάξεις κατά τη χρήση. 


Έχουν ακουστεί διάφορα για τα χαπάκια αυτά. Μέχρι και το ότι συνδέεται με τη κατάθλιψη και αυτοκτονίες. Για εμένα; Υπερβολικό...Κατάθλιψη ίσως να είχα πριν να πάρω το φάρμακο. Αν κατάθλιψη φυσικά μπορεί να θεωρηθεί η απόγνωση και η στεναχώρια για την τότε εμφάνιση μου. 


Για όσους και όσες από εσάς θα επιλέξετε να χορηγηθείτε αυτό το φάρμακο σαν έσχατη λύση φυσικά, θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι είναι πολύ πιθανό να σας προκαλέσει ξηροδερμία σε χείλη-μύτη-επιδερμίδα-μάτια (άρα χρειάζεται ενυδάτωση) αλλά και τους πρώτους μήνες μια έντονη έξαρση της ακμής. Μην φοβηθείτε για κανένα λόγο, μετά από αυτό κάθε μέρα θα βλέπετε να μειώνονται τα σπυράκια, να μην βγαίνουν αλλά και η επιδερμίδα να ηρεμεί. 


Δεν μετάνιωσα λεπτό που επέλεξα αυτή τη θεραπεία καθώς για τη βαριά ακμή μου ήταν η μοναδική λύση. Απλά, λίγο προσοχή θέλει. 


Αντιμετωπίσατε ποτέ πρόβλημα ακμής; Πως το ξεπεράσατε; Έχει πάρει κανείς-καμία Roacccutane - accutane; 


Από εμένα, υπομονή σε όσους αντιμετωπίζουν ακμή και να θυμάστε ότι κάποια στιγμή τα σπυράκια φεύγουν και το μόνο ίσως που θα σας τα θυμίζει είναι μερικές ουλές και σημάδια. Είναι μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή ενός ανθρώπου όπως είπα στην αρχή και δεν πρέπει να σας "ρίχνει" κάτω γιατί ΟΛΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ. 

Μπορείτε να με ρωτήσετε ότι χρειαστείτε και να σας απαντήσω όχι σαν ειδικός εννοείται αλλά σαν ένα άτομο με κάποια εμπειρία σε αυτό το θέμα.

Φιλιάαααααα


Δυστυχώς, αν και η σελίδα έχει 3,000 Likes, το fb δείχνει τα post ούτε στις 100 από εσάς. Γι'αυτό επέλεξα να φτιάξω ένα group για όσες θέλουν να μαθαίνουν beauty tips από το Woman-licious.gr. Όσες πιστές, προσέλθετε! 


90 σχόλια:

  1. αχ ταλαιπωρουμαι χρονια μ την ακμη.οι κρεμες δν μ κανουν τπτ δυστυχως.ενα διαστημα πηγα στ δερματολογο κ ακολουθησα μια θεραπεια με κρεμα φαρμακειου κ χαπια , οχι σαν τ δικα σουκαι μπορω ν πω οτι ειχα αποτελεσμα.μετα σταματησαν να συνταγογραφουνται τα συγκεκριμενα κ το αφησα το θεματακι... ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δυστυχως οταν οι κρεμες δεν λειτουργουν, τοτε η μονη λυση ειναι τα χαπια.

      εγω πριν τα χαπια ειχα κανει και lazer χωρις κανενα αποτελεσμα

      Διαγραφή
  2. Nice post! η ακμή είναι κάτι που ταλαιπωρούμαστε χρόνια όσες έχουμε λίγο λιπαρό δερματάκι..!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστω πολυ!

      ακριβως... απορω πως γινεται καποιοι απ εμας να εχουμε τοσο μεγαλο θεμα και οι αλλοι τιποτα απολυτως!

      Διαγραφή
  3. επειδη σκεφτομαι να ξεκινησω και εγω αυτα τα χαπια μολις παω στον δερματολογο,μπορεις να μου πεις ποσο κοστιζουν και αν ειχες καποια παρενεργεια στα μαλλια σου?εχω κολλημα με τα μαλλια μου (ειναι πολυ μακρια,μεχρι την μεση) και ειχα ακουσει οτι μπορει να πεσουν μερικα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περσεφονη καλησπερα!

      συγνωμη που αργησα να απαντησω.

      κοστιζουν γυρω στα 20-25 ευρω.

      οχι δεν ειχα καποιο προβλημα με τα μαλλια μου.
      ισα ισα μου εφτιαξε το προβλημα λιπαροτητας.

      Διαγραφή
  4. γεια σου.σημερα διαβασα το blog σου και ειναι παρα πολυ καλο!!!!!!!!
    χρησιμοποιησα πριν χρονια τα χαπια και με βοηθησαν .απο τοτε δν εχω βγαλει κανενα σπυρακι...να σαι καλα..φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. poly kalo to blog soy.shmera to vrhka....teleia ta xapia..apo tote poy ta phra dn exv bgalei kanena spyraki..kai exoun perasei xroniaaaaaaaaa!!!!!!filia polla

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. γεια σου.σημερα διαβασα το blog σου και ειναι παρα πολυ καλο!!!!!!!!
    χρησιμοποιησα πριν χρονια τα χαπια και με βοηθησαν .απο τοτε δν εχω βγαλει κανενα σπυρακι...να σαι καλα..φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε ευχαριστω!
      κανουν πολυ καλη δουλεια πραγματικα!
      φιλια!

      Διαγραφή
  7. Ποσό κοστίζουν τα χάπια??χρειάστηκε βιβλιάριο υγείας εκεί στα έγραψε η στα έγραψε σε χαρτάκι και τα αγόρασες εσύ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γεια σου :-) ποσό κοστίζουν τα χάπια???τα έγραψες σε βιβλιάριο υγείας η στα έγραψε σε χαρτάκι και τα πλήρωσες εσύ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Μου τα έγραφε και δεν τα πλήρωνα καθώς μου τα κάλυπτε η ασφάλεια μου. Σε διαφορετική περίπτωση κοστίζουν 24 ευρώ αν δν κάνω λάθος!

      Διαγραφή
  9. Ποσό κοστίζουν??στα γράφει ο δερματολόγος σε βιβλιάριο υγείας η σε χαρτάκι και τα πληρώνεις εσ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ που δεν έχω ασφάλεια μπορεί να μου τα γράψει σε συνταγή??? όλοι η ιστορία δλδ γιατρός χάπια και αυτά ποσό σου κόστισαν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για έντονη φαγεσωρικη ακμή υπάρχει αποτέλεσμα;; Μου τα έγραψε η δερματολόγος ταυτόχρονα με κρέμες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα αποτελέσματα σε φαγεσωρικη ακμή υπάρχουν;; Τα παίρνω 2εβδομάδες ταυτόχρονα με κρέμες και το μόνο που έχω λίγο ξερά χείλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπερα!

      Προσωπικα ειχα φλεγμονη εσωτερικά στο δέρμα και λειτουργησαν.

      φανταζομαι πως για να στα εγραψε δερματολογος θα κανουν δουλεια.

      ενταξει ειναι αναμενομενο να ξηραινονται τα χειλη σου.και εγω το ειχα αυτο και εβαζα βαζελινη συνεχεια για να τα ενυδατωνω.

      κανε υπομονη, λογικα τωρα ή σε λιγες ημερες τα σπυρακια θα γινουν πιο κοκκινα κ εντονα κ επειτα θα "παιρνουν πισω" :)

      καλη δυναμη!

      Διαγραφή
  13. θεοδωρα καλησπερα !:) ειμαι 21 και προσφατως πετα3α κατι μικρα κοκκινα σπυρακια στα μαγουλα κ με αφορμη αυτο επισκεφτηκα δερματολογο μου μιλησε για ηπια ακμη και το γεγονος οτι ειναι στ χερι μ η οχι να κανω κατι η να μη κανω,-ακμη ελαχιστη ειχα απο πολυκυστικες 15 16 Ετων και με αντισυλληπτικα και dalacin c λοσιον σε 2 μηνο ειχα κα8αρισει- απο τοτε ενα 2 δυσκολα σπυρακια κ ελαχιστα μπιμπικακια μικρα μες το μηνα,να 3εκινησω απο κατι τοπικο? σημειωνω πως δυστυχως ειμαι αλλεργικο ατομο με πολυ ευαισθητο δερμα κ αν και λιπαρο αμα το παρακανω με καμια κρεμουλα η πχ το dalacin c σε κανενα σπυρακι θα μαδισει -σκασει-κοκκινισει και τα γνωστα,και ειλικρινα φοβαμαι πολυ να χρησιμοποιησω κατι τοπικα μηπως σκασει και κοκκινισει το δερμα,οποτε καποια ενυδατικη θα τα αποτρεψει ολα αυτα ? ευχαριστω πλ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Έλενα!

      Πραγματικά αν πρόκειται για κάποια μικρά σπυράκια όπως λες και είναι ακόμα στην αρχή, άποψη μου είναι πως μπορείς να τα προλάβεις. Σίγουρα λοιπόν μιλάμε για μια θεραπεία που θα γίνει τοπικά με κρέμες-τζελ. Το dalacin σε λοσιόν το χρησιμοποιούσα από το γυμνάσιο αλλά δεν έβλεπα αποτελέσματα και επειδή μάλιστα το έβαζα για πολύ καιρό έκανα κακό στην ακμή μου. Γιατί δεν δοκιμάζεις το αντίστοιχο σε τζελ; αυτό έχω τώρα και το βάζω όταν πετάω κάποιο σπυράκι. Για εμένα είναι καλύτερο. Όσο για την ξηρότητα που προκαλείται από αυτά τα είδους φάρμακα που αντιμετωπίζουν την ακμή, όπως είπες με μια καλή ενυδατική πιστεύω να είσαι εντάξει και να μην "ξεφλουδίσει" η επιδερμίδα σου.

      Διαγραφή
  14. Σε ευχαριστω πολυ για τα info's ..ισχυει τ dalacin c σε διαλυμα πολλα πολλα δε κανει,αλλα σε τζελ πιστευεις θα δρα καλυτερα;παρολο που ναι ιδια ουσια σε ιδια συγκέντρωσή ; (βασικα επιφυλάσσομαι πολυ πιθανο ν κανω λαθος) θα εβρισκες το indoxyl η κατι σε βενζοικο πιο αποτελεσματικα ,οπως επισης να ανήσυχω για αυτα τα κοκκινα που δεν 'χαιρετανε' 2βδομαδες τωρα μηπως παρουν παρα πολυ; συγνωμη αν σε βομβαρδισα με τις ερωτήσεις κ παλι ευχαριστω ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το τζελ αναγραφει 1% clindamycin phosphate. εμενα προσωπικα μου κανει δουλεια οχι τοσο αμεσα βεβαια αλλα κανει.

      εχεις δικιο να φοβασαι αυτα που αργουν να φυγουν-κοκκινα...δεν ειναι δεδομενο βεβαια οτι θα μεινουν σημαδια. εμενα να δεις ποσο αργουν να φυγουν μεχρι τωρα οσα βγαζω. οταν χρησιμοποιω το τζελ φευγουν γρηγοροτερα.

      το indoxyl δεν το γνωριζω.

      Διαγραφή
  15. Γεια σας! :)
    Τα ιδια χαπια μου συστησε ο δερματολογος. Θα ηθελα λοιπον να ρωτησω εαν κατα τη διαρκεια της θεραπειας θα υπαρξει εντονος ερεθισμος του προσωπου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!
      Μετά τις 15-30 μέρες ναι θα "φουντώσει" το πρόσωπο.
      Με το καιρό δεν θα βγαίνουν νέα σπυράκια και θα επουλώνονται τα παλιά.

      Διαγραφή
  16. Γειας σας,
    Επροκειτο να ξεκινησω τη θεραπεια αυτη θα ηθελα να ρωτησω εαν κατα τη διαρκεια της θα υπαρξει εντονος ερεθισμος του προσωπου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γειας σας,
    Επροκειτο να ξεκινησω τη θεραπεια αυτη θα ηθελα να ρωτησω εαν κατα τη διαρκεια της θα υπαρξει εντονος ερεθισμος του προσωπου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γεια σας !! Εγω ξεκινησα σημερα μολις την θεραπεια ... οι γιατροι μου μοθ ειπανε πως δεν υπαρχει προβλημα να την κανω τωρα το καλοκαιρι αρκει να πηγαινω στην θαλασσα πριν τις 12 και μετα τις 4 και να φοραω γενικα συνεχεια μπολικο αντηλιακο ... Δεν ξερω εσεις τι λετε ειναι κακο να το αρχισω τωρα?? ... Παω στην κλινικη της συγγρου που και καλα θεωρειται απο τις καλυτερες .. Το προβλημα της ακμης μου δεν ειναι τοσο μεγαλο απλα δεν λεει να φυγει η οτι ακμη εχει απομεινει και οι ουλες με οποιοδηποτε αλλο τροπο .. Τι λετε να κανω να εμπιστευτω τους γιατρους η να το αφησω για το καλοκαιρι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Γνώμη μου σύμφωνα με το όσα μου έχει πει ο γιατρός μου είναι να την αρχίσεις από Σεπτέμβρη καλύτερα.
      Να φανταστείς εγώ και μετά το τέλος της ακμής πρόσεχα πολύ τον ήλιο γιατί έτσι μου είχε συστήσει ο δερματολόγος. Πάντα αντηλιακό και μεγάλο καπέλο!

      Διαγραφή
    2. εγω εχω εναμιση μηνα που παιρνω τα χαπια...ο δερματολογος μου ειπε οτι αν προσεχω πολυ δεν υπαρχει προπβλημα

      Διαγραφή
  19. Καλησπερα...και εγω παλευω με ακμη εφτα χρονια απο πεμπτη δημοτικου και τωρα το σεπτεμβρη θα ξεκινησω τα χαπια...ακουσα οτι αυτα τα χαπια τα roacuttan ειναι σε ελλειψη και δινουν τα αλλα...ειναι εξισου καλα;
    Και επισης ακουσα οτι εχουν φοβερες παρενεργειες οπως ειναι πονοι στα κοκκαλα...ειχες κατι τετοιο;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Στέλλα!
      Έπαιρνα τα roaccutan γιατί ο δερματολόγος, μου είχε πει ότι εφόσον είναι αυτά τα πρώτα που βγήκαν ("αυθεντικά") δεν υπάρχει λόγος να παίρνω τα άλλα. Οπότε δεν μπορώ να ξέρω αν είναι εξίσου καλά, μάλλον θα είναι. Από τότε που τα έπαιρνα εγώ, είχαν ελλείψεις και δυσκολευόμουν να τα βρω, γι'αυτό είχα κάθε φορά ένα back up πριν μου τελειώσει το κουτί.
      Και εγώ έχω ακουστά την παρενέργεια αυτή, προσωπικά δεν παρατήρησα τίποτα τέτοιο.

      Διαγραφή
  20. γεια σου θεοδωρα
    θα ηθελα να σε ρωτησω αν μπορουν να χορηγηθουν αυτα τα χαπια σε περιπτωση κυστικης ακμης σε ηλικια 15 ετων..αν μπορεσεις να μου απαντησεις θα σου ειμαι πολυ ευγνωμων :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. γεια σου θεοδωρα
    θα ηθελα να σε ρωτησω αν μπορουν να χορηγηθουν αυτα τα χαπια σε περιπτωση κυστικης ακμης σε ηλικια 15 ετων..αν μπορεσεις να μου απαντησεις θα σου ειμαι πολυ ευγνωμων :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κυστικη ακμη ειχε ο φιλος μου και ακολουθουσε την ιδια αγωγη..
      θα σου προτεινα να περιμενεις τουλαχιστον 2 χρονια ακομη.
      ειναι "δυνατα" χαπια και καλυτερα να παρεις τα χαπακια οταν θα εχει ολοκληρωθει η αναπτυξη σου.

      Διαγραφή
  22. να ρωτησω κατι...ειχες και προβλημα με σημαδια?ειμαι 16 χρονων και παιρνω χαπια παρομοια με αυτα που επαιρνες εσυ...εχουν ισοτετρινονϊνη και βιταμινη Α και ξεκινησα τον ιανουαριο περιπου...τα σπυρακια εχουν υποχωρησει εντελως ομως τα σημαδια παραμενουν και χρησιμοποιω μια αλοιφη που μου εδωσε η δερματολογος μου...αλλα δεν εχουν φυγει αρκετα....τα χαπια βοηθανε για τα σημαδια?επισης,οταν δεν επαιρνες τα χαπια το καλοκαιρι,ξαναεμφανιστηκε το προβλημα ή δεν εμφανιστηκε η ακμη ξανα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οχι τα χαπακια ειναι μονο για την ακμη. ισως καποια σημαδια μικρα να γινουν λιγοτερο εντονα.σημερα εχω αρκετα σημαδια στο προσωπο μου ας πουμε.οσον αφορα την εμφανιση νεων σπυριων, ναι πεταει κανενα που και που. οχι κατι το τραγικο ομως.

      Διαγραφή
  23. Γεια σου παιρνω τα χαπια(isotroin)εδω και 3μηνες περιπου οκ δν εισα και καμια εκπληκτικη αλλαγη αλλα ξερω πως ειμαι στην αρχη ακομη....ηθελα να σε ρωτησω αν ξερεις τωρα το καλοκαιρι θα τα σταματησω λογω του ηλιουκαι τετοια και θα τα αρχισω παλι το σεπτεβρη ξερεις μηπως αν θα ξαναβγουν τα σπυρακια που ειχαν φυγει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γνωριζω πως δεν προτεινεται να παιρνεις τα χαπακια το καλοκαιρι.
      δεν ξερω αν θα ξαναβγουν, πρεπει να ρωτησεις τον γιατρο σου.

      Διαγραφή
  24. Να σε ρωτισω κατι? ποσο σου κοστιζαν οι εξετασεις αιματοσ που εκανες με τν ασφαλεια??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. εγω την εχω ξεκινησει εδω και 1 μιση μηνα κ η γιατροσ μου ειπε αν προσεχω πολυ δεν υπαρχει προβλημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. καλησπερα...επειδη θα παρω και εγω τετοια χαπακια ηθελα να ρωτησω αν ξερετε αν επιτρεπεται να ξεκινησω απο αυγουστο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. καλησπερα...επειδη θα παρω και εγω τετοια χαπακια ηθελα να ρωτησω αν ξερετε αν επιτρεπεται να ξεκινησω απο αυγουστο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Αυτό που γνωρίζω είναι ότι δεν είναι καλό να τα χορηγείσαι ενώ εκτίθεσαι στον ήλιο. Για παράδειγμα εγώ τα σταμάτησα τέλη Μαίου αν κ τελείωνα Ιούνιο. Γνώμη μου είναι να τα αρχίσεις μετά τον Σεπτέμβρη.

      Διαγραφή
  28. Θεοδωρα καλησπερα ....θα ηθελα να σου κανω μερικες ερωτησεις ....εγω πριν ενα ζρονο εβγαλα κατι μπιμπικακια στο μετωπο πηγα στον δερματολογο και μ εδωσε κρεμες αυτα περασαν μεσα σ εξι μηνες ομως τωρα βκεπω οτι ξαναβγαζω και τωρα που παω στον δερματολογο σκεφτομαι να ζητησω αυτα τα χαπια ...υπαρχει περιπτωση με την ληψη αυτων των χαπιων να βγαλω και στα μαγουλα ...και αν βγαλω θα μου αφησουν σημαδια ...και σ ποσους μηνες σταματησαν να φουντωνει το προσωπο σου ....Σε ευχαριστω !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Θεοδωρα καλησπερα ...θα ηθελα ν σου κανω μερικες ερωτησεις ...εγω περασα ακμη ηπια με κρεμες μεσα σ εξι μηνες ειχα μονο στο μετωπο τωρα ομως βλεπω οτι ξαναβγαζω μπιμπικακια και σκεφτομαι τωρα που θα παω στον δερματολογο να ζητησω αυτα τα χαπια ...υπαρχει πιθανοτητα να βγαλω και στα μαγουλα ...αν βγαλω θα μου αφησουν σημαδια ...σε ποιο μηνα σταματησες να βγαζεις ...Σε ευχαριστω πολυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ιωάννα!
      Αν πρόκειται για μπιμπικακια όπως μου λες, θα σε συμβούλευα να μην πάρεις τόσο δυνατά χαπάκια (στη περίπτωση που μπορείς να τα καταπολεμήσεις πάλι με κρέμες). Από την άλλη να ξέρεις πως υπάρχουν κ άλλες αντιβιώσεις πιο ήπιες από τα roaccutan. Δεν νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να βγάλεις κ στα μάγουλα αν δεν έχεις κάποια προδιάθεση για σπυράκια εκεί. Τα σημάδια γίνονται είτε όταν σκας τα σπυράκια είτε όταν βγάζεις πολύ μεγάλα σπυράκια που σκάνε από μόνα τους ή αργούν να φύγουν. Η φούντωση έρχεται μετά τον ενάμιση μήνα κ δν διαρκεί πολύ. Τα σπυράκια αργούν να φύγουν αλλά τουλάχιστον δν εμφανίζονται καινούργια. Εννοείται πως δν πρέπει να πάρεις χάπια καλοκαίρι γιατί δεν κάνει να σε βλέπει ο ήλιος. Πρέπει γενικά να είσαι προσεκτική με το θέμα αυτό και να φοράς αντηλιακή.

      Διαγραφή
  30. Θεοδωρα make up κανει να βαζω κατα την διαρκειας της θεραπειας με τα ROACCUTAN?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Θεοδωρα κατα την διαρκεια της θεραπειας με τα roaccutan κανει να βαζω make up?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Θεοδωρα κατα την διαρκεια της θεραπειας με τα roaccutan κανει να βαζω make up?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εγω εβαζα αλλα οχι καθημερινα. ο δερματολογος μου φυσικα και δεν συμφωνει με το να βαζω ακομα κ τωρα!

      Διαγραφή
  33. γεια σου ειχα μερικες αποριες καθε ποσο εκανες δηλαδη εξετασεις αιματος...επεισης ξερεις κανενα gel για τα σημαδια ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καθε μηνα!

      για τα σημαδια οχι δεν ξερω καποιο. δυστυχως τα σημαδια δεν φευγουν με κρεμες ή τζελ. χρειαζεται λειζερ για να δεις διαφορα

      Διαγραφή
  34. Καλησπέρα! Έχω σοβαρό πρόβλημα ακμής εδώ και περίπου 3 χρονια έχω δοκιμάσει αρκετές κρέμες και τζελ και πάλι εμφανίζονται καινούργια σπυριά! Θα ήθελα να ρωτήσω αυτά τα φάρμακα(τα χάπια) από ποια ηλικία και μετά τα συνιστούν οι δερματολόγοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Γεια σουυ!! Με λενε Παυλινα και ειμαι 16 ετων. Απο τα 12 μου κανω θεραπειες για την ακμη μου με αλοιφες ομως δεν βρισκω εντελως διαφορα. Βεβαια παλια ειχα πιο πολλα σπυρακια στο προσωπο τωρα ομως εχουν ελαττωθει! Εχω κουραστει ομως με τις αλοιφες και θα ηθελα να χρησιμοποιησω χαπια!! εχω ομως και μια μικργ ευαισθησια στο δερμα μου και ειμαι αλλργικη σε καποια πραγματα!! Θα ηθελα να σου κανω καποιες ερωτησεις. Εγω που δεν εχω τωρα τοσα πολλα σπυρακια οσο πριν θα κανω και εγω θεραπεια 6 μηνες οπως εσυ ή επειδη ειμαι στα τελευταια σταδια θα κανω θεραπεια πιο λιγους μηνες;; εκτος απο ξεφλουδισμα στα χειλη σου ειχες καμια αλλη παρενεργεια;; ποσο κοστιζουν τα φαρμακα αυτα αν δεν εχεις ασφαλεια;; μετα την θεραπεια θα βγαζω σπυρακια ή οχι;; (θελω να μου πεις τι γνωμη σου φυσικα ομως θα απενθηθω σε δερματολογο πριν κανω το οτιδηποτε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Παυλίνα!
      Το χρονικό διάστημα που θα κάνεις τη θεραπεία θα το κρίνει ο γιατρός σου. Αν σου έχουν φύγει νωρίτερα τα σπυράκια ίσως να μπορέσεις να διακόψεις τη θεραπεία. Από την άλλη νομίζω πως για να είσαι σίγουρη πως δεν θα εμφανιστούν ξανά, καλό θα είναι να είναι ολοκληρωμένη θεραπεία. Πέρα από τη ξηρότητα στα χείλη, είχα και στη μύτη εσωτερικά. Και μετά τον πρώτο μήνα τα σπυράκια άρχισαν να φουντώνουν. Νομίζω ότι τα χαπάκια κοστίζουν 22 - 24 ευρώ το κουτί. Τέλος, εφόσον ολοκληρωθεί η θεραπεία το αν θα βγάζεις σπυράκια ή όχι δεν μπορώ να το κρίνω. Θα σου πω για εμένα λοιπόν... Βγάζω ακόμα σπυράκια τα οποία όμως είναι μικρά και μπορεί να εμφανιστούν στις δύσκολες μέρες του μήνα. άρα δεν γεμίζω σπυράκια, 1-3 ίσως να δω αλλά με πρόπολη και άργιλο τα καταπολεμώ.

      Διαγραφή
  36. θα ηθελα να σε ρωτησω και κατι αλλο εκτος απο τα χαπια ο δερματολογος σου ειχε αναφερει ποιες τροφες πρεπει να αποφευγεις ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τον ειχα ρωτησει κ μ ειχε πει πως οχι..
      τωρα ενταξει εννοειται πως δεν πρπ να κανεις καταχρηση σοκολατας κ λιπαρων φαγητων

      Διαγραφή
  37. Καλησπέρα κάνω και εγώ θεραπεια με χάπια, είμαι μόλις στην 8η μέρα λήψης αυτών και ήδη το προσώπό μου με τραβάει λες και έχω κάνει λίφτιγκ... Τα χείλη μου και η περιοχή της μύτης είναι σε κακό χάλι, αλλά και η περιοχή των ματιών κυρίως το άνω βλέφαρο. Χρησιμοποιώ ενυδατικές για πολύ ξηρές επιδερμίδες αλλά τζίφος... Μήπως ξέρεις καμια αποτελεσματική κρέμα να μου προτείνεις; γιατί εκτός από το αισθητικό κομμάτι νιώθω και τον σχετικό πόνο, λόγω ξηρότητας... Σ ευχαριστώ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. βαζελινη! αυτο μ ειχε συστησει ο δερματολογος!

      Διαγραφή
    2. Σ'ευχαριστώ πολύ... επίσης με βοήθησαν πολύ και διάφορα λαδάκια προσώπου... γενικότερα απ ότι κατάλαβα όσο πιο λιπαρή ουσία τόσο μεγαλύτερη ανακούφιση έχει στην ξηρότητα....

      Διαγραφή
    3. ναι ετσι ειναι!
      το κακο ειναι οτι ολα αυτα γυαλιζουν κ δν ειναι για να βγεις ετσι εξω

      Διαγραφή
  38. Γεια σουυ :) Εγώ προσωπικά είχα πολύ έντονο πρόβλημα ακμής και έπειτα από χρόνια ταλαιπωρίας (κρέμες κ.λπ) αποφάσισα να πάρω αντισυλληπτικά. Η αλήθεια είναι, πως έκαναν πάρα πολύ καλή δουλειά αφού όλα τα σπυράκια έφυγαν, λες και δεν είχα αντιμετωπίσει ακμή. Δυστυχώς, όμως, αφού σταμάτησα τα χάπια εδώ και 6 μήνες έχω αρχίσει να βγάζω πάλι όχι όσο παλιά αλλά σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Σκέφτομαι ως έσχατη λύση τα χάπια αυτά, να τελειώνω επιτέλους! Θα ήθελα να σε ρωτήσω πόσο άσχημη είναι η περίοδος έξαρσης, αυτό είναι, κυρίως, που με απασχολεί! Και μετά από πόσους μήνες αρχίζει να φαίνεται διαφορά στο δέρμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΞΑΡΣΗΣ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΠΟΙΚΙΛΛΕΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΔΕΡΜΙΔΑ ΣΕ ΕΠΙΔΕΡΜΙΔΑ. ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ (ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΜΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑ) ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΕΝΤΟΝΟ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΧΑΛΙΑ Κ ΔΕΝ ΜΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟΣΗ Η ΔΙΑΦΟΡΑ! ΜΕΤΑ ΑΠΟ 4 ΜΗΝΕΣ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΕΣΤΑΤΗ ;)

      Διαγραφή
  39. καλησπερα, εγω ειμαι 27 ετων και έχω σπιράκια κ σημάδια στη πλατη μου, στο πρόσωπο οχι και τόσο..εχω δοκιμάσει τα πάντα (αλοιφές, λειζερ,αντιβίωση, χημικό πίλινγκ) κ τίποτα τωρα λεω να πάρω τα χάπια αυτα...αλλά τα φοβαμαι λίγο η αλήθεια είναι. γιατί έχω ακουσει οτι πρέπει να περάσουν 2 χρόνια για να κάνεις μωρό... σου ειπε τιποτα τέτοιο εσενα ο δερματολογοσ?
    επίσης σου άφησαν σημάδια εσενα?
    αν και έχω αργήσει ηδη να τα πάρω, αν τα αρχήσω τώρα το καλοκαίρι θα εχω καθαρίσει?
    ουφφφφ τι αντιαισθητικά ειναι αυτα τα σπυράκια πια... :/

    http://marthaseditorials.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα Μαρθα!

      Ναι μου ειχε πει ο δερματολογος οτι το να μεινεις εγκυος κατα τ διαρκεια της θεραπειας ειναι απαγορευμενο! Αλλα κ 6 μήνες αφότου τελειώσει η θεραπεία! Σαφώς κ μου έμειναν σημάδια. Με τέτοια ακμή δεν είναι δυνατό να μην σου αφήσει τίποτα. Τέτοια εποχή τα είχα αρχίσει εγώ και Μάιο είχα τελειώσει! :)

      Διαγραφή
  40. Καλησπερα ο δερματολογος μου ειπε γιαυτα τα χαπια του ειπα οτι αμφιβαλλω γιατι φουντονουν την ακμη και μου ειπε οτι δεν θα φουντοσουν υσχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα
      την φουντωνουν για καποιο χρονικο διαστημα ναι

      Διαγραφή
    2. dora thumasai pote arxise na hremei to proswpo sou?
      eimai sta mesa tou 2ou mhna kai eimai polu fountwmenh.den tha prepe na uparxei kapoia veltiwsh?

      Διαγραφή
  41. dora mhpws thumasai pote arxise na hremei to proswpo sou?
    eimai sta misa tou 2ou mhna kai einai polu fountwmeno to proswpo mou.
    den eprepe na xei hdh kapoia veltiwsh?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα!
      μετα τον 1,5-2ο μηνα αρχισε σιγα σιγα να ηρεμει

      Διαγραφή
  42. Καλησπέρα, η δερματολόγος μου πρότεινε κι εμένα να πάρω αυτά τα χάπια γιατί με κρέμες και αντιβίωση δεν έφυγαν τα σπυρακια αλλά φοβάμαι επειδή γυμνάζομαι , έχω ακούσει πως σε πονάνε οι αρθρώσεις σου και δεν πρέπει να κάνεις έντονη γυμναστική όταν τα παίρνεις..ισχύει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,εγώ όταν τα έπαιρνω πάντως αθλούμουν κανονικά 2-3 φορές τηβ εβδομάδα.Τώρα είναι και αναλόγως τον οργανισμό.Αν δεις οτι υπάρχει θέμα κάνε πιο χαλαρή άσκηση.

      Διαγραφή
  43. Έχω ακούσει Τ καλύτερα για αυτό τ χάπι βέβαια θέλει όντος κάθε μήνα για να μην πω κάθε 20 μέρες να εξετάζουμε ρ συκώτι μας ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Καλησπέρα, είμαι 32 χρόνων και εδώ και μια εβδομάδα ξεκίνησα τα χάπια Acnotren για κυστικη ακμη. Από την 3η μέρα το πρόσωπο μου έχει φουντώσει με κοκκινίλες όχι με σπυράκια.... Πότε υποχωρούν;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου βασικά παίρνω το θάρρος να σου στείλω διότι είμαι και εγώ 32 ετών και θα ξεκινήσω και εγώ σε λίγες μέρες την θεραπεία με acnotren. Επειδη έχω πολλούς ενδοιασμούς και πολλές φοβίες σχετικά με την πορεία της θεραπείας θα επιθυμούσα μια επικοινωνία μαζί σου σχετικά με το πως ανταποκρίνεται ο δικό σου οργανισμός κατά την διάρκεια της θεραπείας σου. Το e mail μου είναι anastasia21_2008@hotmail.com θα χαρώ πολύ να επικοινωνήσουμε. Αναστασια

      Διαγραφή
  45. Για τα σημάδια που μένουν μετά το τέλος της ακμης τι κρέμες προτείνεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Πολύ δύσκολη πίστα να απαλλαγεί κανείς από την ακμή! τα 'χω περάσει κι εγώ χρόνια! Όσες φαρμακευτικές αγωγές και εάν ακολούθησα δεν τα κατάφερα και το στομάχι μου δεν άντεχε τη βαριά αγωγή. Τελικά το αντιμετώπισα με φωτοθεραπεία πάρα πολύ ανώδυνη διαδικασία και αμέσως βρήκα την υγειά μου! σας τη συστήνω ανεπιφύλακτα. Εγώ την έκανα εδώ https://chryssalis.com/ipl-fototherapeia/ μιας και βρήκα μια καλή προσφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. καλησπέρα σας! Εγώ έχω θέμα ακμής στ πλάτη κ στο σωμα.γνωρίζετε αν μς τη χορήγηση χαπιών θα φουντώσει"η περιοχή του προσώπου; ή μονο η περιοχή π έχει θέμα; σας ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Γεια σας να ρωτήσω εγώ έχω πολλή σσμηγμα εσωτερικό αν δεν μου τα βγάλουν και εννοώ με βελόνα μόνο δεν σκάνε είναι σκληρά και αν δεν πλύνω το πρόσωπο μου μια μέρα με πιάνει φαγούρα κρέμες laser δοκίμασα τζάμπα λεφτά τέλος πάντων κάνει για τέτοια πάθηση η θεραποια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Γειά σου έχω ξεκινήσει και εγώ τα χάπια ήθελα να σε ρωτήσω η ενυδατική της frezyderm η red skin κάνει να την βάζω τώρα με τα χάπια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Καλησπέρα! Ακολουθώ κι εγώ θεραπεία για την ακμή. Είμαι 33. Ταλαιπωτουμαι 2 χρόνια τώρα. Παίρνω acnotren και έχω τα γνωστά συμπτώματα (ξηρά χείλη κλπ). Κάνετε και κάποια συγκεκριμένη διατροφή παράλληλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Καλησπέρα σας. Έχω ξεκινήσει και εγω, εδώ και μια βδομάδα, θεραπεία με isotroin και το πρόσωπο μου έχει φουντώσει πάρα πολύ. Πολλά μεγάλα σπυράκια γύρω και πάνω στην μύτη και έχω ψιλό φρικάρει ειναι η αλήθεια. Ελπίζω να υποχωρήσει γρήγορα η έξαρση γιατί η ψυχολογια λόγω των σπυριων είναι στο ναδίρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ..ΟΤΑΝ ΤΕΛΙΩΣΩ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΜΗ ΠΟΥ ΠΕΡΝΩ ΧΑΠΙΑ ΚΑΙ ΒΑΖΩ ΚΡΕΜΑ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΑΙΔΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Καλησπέρα σας. Ήμουν 21 ετών όταν ξεκίνησα τα χάπια περισι το Νοέμβριο έως και τον Ιούλιο..δηλαδή 9 μήνες. Τον τελευταίο καιρό αρχίζω και βγάζω κόκκινα σπυράκια ξανά στα ζυγωματικά και ένα δύο στο σαγόνι...σκέφτομαι να ξαναπάρω χάπια γιατί έχω απογοητευτεί πολύ καθώς μετά από τόση ταλαιπωρία 9 μηνών ήλπιζα να έχω ένα καθαρό πρόσωπο...ποια η γνώμη σου; Σε ευχαριστώ πολύ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα! ναι και εγω συνεχιζω να βγαζω, αλλα καμια σχεση με το βαθμο που ειχα πριν τα χαπια

      Διαγραφή
  54. Έβγαζα χρόνια.απο τα 12 μέχρι τα 28!! Στα 28 εκτός από τα σπυράκια ξεκίνησαν και οι ουλές στα μάγουλα!! Ξεκίνησα την θεραπεία και γλίτωσα!! Ούτε ψυχολογικά με επηρέασε ούτε στον κύκλο μου. Μόνο ξηροδερμια.οκ! Στην εγκυμοσύνη με ξαναθυμήθηκε η ακμή και μετά γλίτωσα.α!! Και ο άνδρας όταν τον γνώρισα είχε κάνει την θεραπεία! Είχε φοβερή ακμή από έφηβος στην πλάτη!! Με εγκυμοσύνες όλα οκ. Η ιστορία τώρα επαναλαμβάνεται με την 12 Χρόνη κόρη.τι κάνω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ που επισκεφθήκατε το blog μου!

Δημοφιλείς αναρτήσεις