Πως ξεπέρασα την ακμή

Καλησπέρα beauties!

Ήθελα πολύ καιρό να γράψω για κάποιο θέμα ακμής μιας και ξέρω πως είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή πολλών ανθρώπων. Πολλοί και πολλές από εμάς ταλαιπωρηθήκαμε κυρίως στην εφηβεία μας από σπυράκια που δεν έλεγαν να πάψουν να βγαίνουν. Γνωρίζω, ότι πάρα πολλές κοπέλες δοκιμάζουν τα πάντα για να ξεπεράσουν την ακμή και δεν έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Σε αυτό το post λοιπόν θα σας πω το δικό μου "ιστορικό" ακμής και πως κατάφερα σήμερα να μην έχω σπυράκια.



Ας δούμε αρχικά τα βασικά αίτια της ακμής και γιατί κάποιοι εμφανίζουν ακμή ενώ κάποιοι άλλοι όχι.
Πρώτα απ'όλα, βασικός παράγοντας είναι η κληρονομικότητα. Στην οικογένεια μου και οι δύο γονείς μου πέρασαν ακμή αλλά και η αδερφή μου. Σαφώς, δεν ήταν ο ίδιος τύπος ακμής και δεν είχε ίδια χρονική διάρκεια.
Δεύτερος παράγοντας είναι η σμηγματόρροια. Δηλαδή είναι το πόσο σμήγμα παράγει η επιδερμίδα μας και άρα πόσο λιπαρό δέρμα έχουμε.
Τρίτος παράγοντας και αίτιο είναι οι ορμόνες. Ειδικά στη περίοδο της εφηβείας, συντελούνται στο σώμα μας πολλές αλλαγές, έτσι οι ορμόνες φουντώνουν. Αυτές διεγείρουν τους σμηγματογόνους αδένες με αποτέλεσμα να έχουμε έντονη λιπαρότητα η οποία οδηγεί στη παραγωγή σμήγματος και με τη σειρά του αυτό, στην ακμή.
Ακόμα, ο παράγοντας ψυχολογία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα, το άγχος εντείνει την παραγωγή της κορτιζόλης, μιας ορμόνης που δίνει εντολή στον οργανισμό να παράξει περισσότερη λιπαρότητα. 
Αλλά και η διατροφή, μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση σπυριών. Λέγεται πως η σοκολάτα, "χειροτερεύει" την ακμή, κάτι που δεν πιστεύω προσωπικά. Γενικά όμως, οι λιπαρές τροφές εντείνουν το πρόβλημα.


Αντιμετώπιση της ακμής

Αρχικά, θέλω να τονίσω πως ο κάθε τύπος ακμής είναι ξεχωριστός, η κάθε μία μας είναι ξεχωριστή, γι'αυτό το πρόβλημα που αντιμετωπίζει πρέπει να λαμβάνει φροντίδα από ένα δερματολόγο που έχει ειδικές γνώσεις. Όμως, εδώ σας μιλάω για την προσωπική εμπειρία μου και αυτή είναι η δική μου γνώμη.

-Κρέμες, αλοιφές, gel

Μπορεί να περιέχουν αντιβίωση μπορεί όμως να είναι και από αυτές του εμπορίου που προλαμβάνουν την εμφάνιση σπυριών ή από αυτές που "καταστέλλουν" την ερυθρότητα τους.
Προτείνω κάθε άνθρωπος που "πάσχει" από ακμή να αρχίζει με πολύ "ελαφριά" και ήπια προϊόντα και να δει πως πηγαίνει. Ίσως η ακμή να είναι προσωρινή και να μπορεί να αντιμετωπιστεί με αυτό το τρόπο. Για το δικό μου πρόβλημα, αυτή η μέθοδο αντιμετώπισης δεν έκανε και πολλά. Αξίζει εδώ να πω πως είχα ακμή για 6 χρόνια, με τα πάνω και τα κάτω της, δηλαδή πότε πιο έντονη και πότε λιγότερο.

-Αντιβιοτικά χάπια




Είναι η τελευταία λύση για το θέμα της ακμής και θα το συνιστούσα σε περιπτώσεις που δεν δούλεψαν οι διάφορες κρέμες-gel. Υπάρχουν πολλές μάρκες που συνταγογραφούνται από τους δερματολόγους και ουσιαστικά καταπολεμούν την ακμή εσωτερικά, στη φλεγμονή που βρίσκεται κάτω από την επιδερμίδα. Προσωπικά, αφού μετά από 6 ολόκληρα χρόνια είδα πως δεν "φτιάχνει" η επιδερμίδα μου, επισκέφθηκα τον γιατρό μου και του ζήτησα να μου πει για αυτά τα χαπάκια που είχα ακούσει. Εκείνος, μου έγραψε τα Roaccutan. Πρόκειται για χάπια που περιέχουν ισοτρετινοΐνη και βιταμίνη Α. Όποιος-α ακολουθεί αυτή τη θεραπεία είναι απαραίτητο να παρακολουθείται από εξειδικευμένο γιατρό καθώς και να κάνει αναλύσεις αίματος σε τακτά χρονικά διαστήματα. Και αυτό γιατί, μπορεί το χάπι αυτό να σε πειράξει στο συκώτι. Γενικά, πρέπει να είστε επιφυλακτικοί και πολύ πολύ προσεκτικοί. Είναι ένα πολύ δυνατό φάρμακο που έχει αρκετές παρενέργειες. Έτσι, πολλοί άνθρωποι φοβούνται να κάνουν μια τέτοια θεραπεία. Πιστεύω όμως ότι από τη στιγμή που σε παρακολουθεί κάποιος δερματολόγος και υπό τις οδηγίες του κάνεις τη θεραπεία, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Έκανα λοιπόν και εγώ, κάθε μήνα εξετάσεις αίματος για να βλέπουμε αν όλα πάνε καλά και δεν αντιμετώπισα τίποτα ανησυχητικό. Η θεραπεία είναι συνήθως 6 μήνες και δεν επιτρέπεται το καλοκαίρι καθώς απαγορεύεται η έκθεση στον ήλιο. Άρχισα τον Δεκέμβριο του 2010 και σταμάτησα να χορηγούμαι το φάρμακο τον Μάιο. Συνεπώς, έκανα θεραπεία 5 μηνών γιατί ο δερματολόγος μου είπε πως δεν πρέπει το καλοκαίρι να συνεχίσω αλλά και η ακμή μου είχε ήδη υποχωρήσει. 
Επίσης, δεν επιτρέπεται να μείνεις έγκυος όχι μόνο για όσο παίρνεις τα φάρμακα αλλά και μετά από κάποιους μήνες γιατί υπάρχει κίνδυνος τερατογένεσης.  Μπορείτε να δείτε εδώ όλες τις παρενέργειες του Roaccutane αλλά και τις προφυλάξεις κατά τη χρήση. 


Έχουν ακουστεί διάφορα για τα χαπάκια αυτά. Μέχρι και το ότι συνδέεται με τη κατάθλιψη και αυτοκτονίες. Για εμένα; Υπερβολικό...Κατάθλιψη ίσως να είχα πριν να πάρω το φάρμακο. Αν κατάθλιψη φυσικά μπορεί να θεωρηθεί η απόγνωση και η στεναχώρια για την τότε εμφάνιση μου. 


Για όσους και όσες από εσάς θα επιλέξετε να χορηγηθείτε αυτό το φάρμακο σαν έσχατη λύση φυσικά, θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι είναι πολύ πιθανό να σας προκαλέσει ξηροδερμία σε χείλη-μύτη-επιδερμίδα-μάτια (άρα χρειάζεται ενυδάτωση) αλλά και τους πρώτους μήνες μια έντονη έξαρση της ακμής. Μην φοβηθείτε για κανένα λόγο, μετά από αυτό κάθε μέρα θα βλέπετε να μειώνονται τα σπυράκια, να μην βγαίνουν αλλά και η επιδερμίδα να ηρεμεί. 


Δεν μετάνιωσα λεπτό που επέλεξα αυτή τη θεραπεία καθώς για τη βαριά ακμή μου ήταν η μοναδική λύση. Απλά, λίγο προσοχή θέλει. 


Αντιμετωπίσατε ποτέ πρόβλημα ακμής; Πως το ξεπεράσατε; Έχει πάρει κανείς-καμία Roacccutane - accutane; 


Από εμένα, υπομονή σε όσους αντιμετωπίζουν ακμή και να θυμάστε ότι κάποια στιγμή τα σπυράκια φεύγουν και το μόνο ίσως που θα σας τα θυμίζει είναι μερικές ουλές και σημάδια. Είναι μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή ενός ανθρώπου όπως είπα στην αρχή και δεν πρέπει να σας "ρίχνει" κάτω γιατί ΟΛΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ. 

Μπορείτε να με ρωτήσετε ότι χρειαστείτε και να σας απαντήσω όχι σαν ειδικός εννοείται αλλά σαν ένα άτομο με κάποια εμπειρία σε αυτό το θέμα.

Φιλιάαααααα


Δυστυχώς, αν και η σελίδα έχει 3,000 Likes, το fb δείχνει τα post ούτε στις 100 από εσάς. Γι'αυτό επέλεξα να φτιάξω ένα group για όσες θέλουν να μαθαίνουν beauty tips από το Woman-licious.gr. Όσες πιστές, προσέλθετε! 


Δημοφιλείς αναρτήσεις